کسب و کار

چگونه در محل کار با انگیزه بمانیم

چرای خود را بشناسید

وقتی برای حفظ انگیزه خود تلاش می کنید، بازگشت به اصول اولیه می تواند مفید باشد.

به خاطر داشته باشید که چرا مسیر شغلی خاصی را که در آن هستید انتخاب کردید یا چرا آن پیشنهاد شغلی را پذیرفتید. دانستن اینکه چرا کاری را انجام می‌دهید، می‌تواند شما را سرحال و پرانرژی نگه دارد. نقل قول های انگیزشی ممکن است در ابتدا شما را به حرکت وادار کنند، اما نمی توانند شما را حفظ کنند. شما باید به دنبال تصویر بزرگتر باشید. نکته کلیدی در اینجا این است که هدف خود را بدانید. چرا کاری می کنی؟ اگر آن چیزی را انجام دهید چه سودی برای شما دارد؟ و اگر شکست بخورید چه اتفاقی می افتد؟ هنگامی که واقعاً پاسخ این سؤالات را درک کردید، برای انجام هر کاری انرژی و انگیزه خواهید داشت – و هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند.

اهداف واضح و قابل دسترس تعیین کنید

تعیین اهداف آسان است. رسیدن به آنها قسمت سخت است. شکستن اهداف به چندین هدف کوچک و دست یافتنی می تواند مشاغل به خصوص بزرگ را قابل مدیریت تر کند. این به شما امکان می دهد کارهای بیشتری را از لیست خود علامت بزنید و حس معمولی تری از موفقیت ایجاد می کند.

وقتی صحبت از انگیزه به میان می آید، یک دوجین پیروزی کوچک بهتر از یک برد بزرگ است. بنابراین اهداف روشن و قابل دسترس برای کمک به شما برای حفظ انگیزه برای مدت زمان طولانی تعیین کنید. داشتن انگیزه یا الهام دائمی غیرواقعی است، اما تقسیم حجم کاری خود به واحدهای قابل اندازه گیری که می توانید نسبتاً سریع به آنها دست یابید، به شما کمک می کند تا سودهای مکررتری داشته باشید. هر کاری که انجام می‌دهید الهام‌بخشی کوچکی به شما می‌دهد که انجام بقیه کارها را آسان‌تر می‌کند.”

پیشرفت خود را پیگیری کنید

چه چیزی بهتر از این که احساس کنید در حال پیشرفت هستید؟ پیشرفت واقعی چه از یک ابزار همکاری برای مدیریت کار و پروژه یا یک صفحه گسترده ساده استفاده کنید، تجسم دستاوردهای خود می تواند حس موفقیت زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

من پیشرفت خود را در یک صفحه گسترده، با اهدافی که به صورت عمودی در ردیف‌ها مرتب شده‌اند و مراحل/وظایف در ستون‌ها انجام می‌شوند، پیگیری و بررسی می‌کنم. هنگامی که یک کار شروع می شود، با رنگ زرد مشخص می شود. همانطور که تکمیل می شود، با رنگ سبز مشخص می شود. دیدن این که فضای سبز رشد می کند یک انگیزه است! نگاه کردن به اینکه چقدر پیشرفت کرده اید الهام بخش است، و سپس می توانید خود را به چالش بکشید تا حتی پیشرفت بیشتری داشته باشید. در روزهایی که انگیزه و انرژی کم است، فقط یک قدم یا کار ساده‌تر را برای شروع انتخاب می‌کنم. وقتی وارد کارم می شوم، متوجه می شوم که انگیزه ام در حال افزایش است.»

روز کاری خود را Gamify کنید

صرف نظر از اینکه چگونه آن را بچرخانید، پاداش ها یک محرک اصلی هستند. شما می توانید رقابتی را برای ایجاد انگیزه عملکرد برجسته در سطح شرکت ایجاد کنید یا عملکرد خود را با پاداش پس از انجام یک کار به خوبی انجام دهید. هر آنچه که برای الهام بخشیدن به بهره وری لازم است – یک جفت کفش جدید، یک وعده غذایی بیرون از خانه، یا یک فنجان قهوه پس از انجام یک کار – شما پارامترها را تنظیم می کنید.

زمانی که یک روز کم انگیزه را سپری می‌کنم، معمولاً می‌توانم خودم را فریب دهم تا با «بازی‌سازی» در روز کاری‌ام کمی مولد باشم. من چند کار را انتخاب می‌کنم که می‌دانم می‌توانم نسبتاً آسان آن‌ها را به پایان برسانم و با یک دقیقه استراحت به خودم پاداش می‌دهم تا بعد از انجام هر کدام یک فنجان قهوه بنوشم یا حرکات کششی انجام دهم. اگر هنوز نتوانستم تمرکزم را پیدا کنم، دوباره این کار را انجام می‌دهم، چند کار را انتخاب می‌کنم و بین آنها استراحت کوچک می‌کنم. در صورت لزوم می‌توانم کل یک تغییر را از این طریق پشت سر بگذارم، اما معمولاً این باعث می‌شود که من به یک ریتم وارد شوم و به من امکان می‌دهد انگیزه‌ام را برای انجام کارهای بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر پیدا کنم.»

استراحت کنید

مغز انسان می تواند حدود دو ساعت قبل از نیاز به استراحت تمرکز کند. خوشبختانه، راه‌های سالم زیادی برای حفظ تمرکز و انگیزه شما وجود دارد. چه تکنیک پومودورو باشد، چه مدیتیشن، یک استراحت فنی، یک بازی فکری یا هر روش دیگری، تکنیک های مختلف برای افراد مختلف کار می کند. بنابراین در آزمایش کردن و یافتن بهترین گزینه برای شما تردید نکنید.

در واقع، در طول روز برای استراحت‌ها برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها را انجام می‌دهید و از نظر ذهنی شاداب می‌مانید. برای مثال، تیمی که پشت پلتفرم بازی های کلاسیک Solitaired.com قرار داشت، شروع به استراحت 5 تا 10 دقیقه ای در هر ساعت کرد و دریافت که بهره وری تیم آنها

23 درصد بهبود یافته است.

استراحت کردن واقعا به کارایی و انگیزه من کمک کرده است. من به نظریه پومودورو سوگند می خورم که کار را به فواصل زمانی تقسیم می کند که با وقفه های کوتاه از هم جدا می شوند. هنگامی که تکنیک X را با موفقیت چندین بار تکرار کردید، می توانید استراحت طولانی تری داشته باشید. این کمک می کند تا برخی از استراحت ها نیز فعال شوند. برای استراحت‌های کوتاه، من پیشنهاد می‌کنم یک پیاده‌روی سریع، حرکات کششی یا هر چیزی که شما را از صفحه نمایش پایین بیاورد و از روی صندلی میز بیرون بیاورد، انجام دهید.»

یک نسخه پیدا کنید

زمان بیش از حد در محل کار هم یک قاتل بزرگ بهره وری و هم از بین برنده انگیزه است. می تواند منجر به فرسودگی شغلی و نگرانی های سلامتی بی شماری شود. و زمانی را می بلعد که باید برای مراقبت از خود صرف کنید. هر علاقه ای که دارید، برای آن وقت بگذارید. سرگرمی ها و علایق باعث رهایی مهم از خستگی ذهنی و جسمی می شود که می تواند رفاه و شغل شما را از مسیر خارج کند.

“ورزش بدنی راهی عالی برای کاهش استرس است. برای دیگران، کراس فیت یا هنرهای رزمی راه حل است. پینت بال، کریکت، راکت بال و بولینگ از جمله فعالیت هایی هستند که برخی از آنها لذت می برند. بسیاری از مردم بازی های ویدئویی انجام می دهند، در حالی که برخی ترجیح می دهند به میدان تیر بروند یا صد دور در یک استخر شنا کنند. بسیار مهم است که راهی مطمئن برای تخلیه ناراحتی های خود بیابید. و مهم نیست چگونه، تا زمانی که برای خودت یا دیگران مضر نباشد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا