آموزشی

نحوه تست و انتخاب آنتی ویروس های iOS

اکثر اپلیکیشن های آنتی ویروس iOS نسخه های ضعیف تری از همتایان ویندوز خود دارند و بسیاری از آن ها ویژگی ها و قابلیت های لازم را پشتیبانی نمی کنند.بنابراین لازم است برای انتخاب بهترین آنتی ویروس برای آیفون و آیپد به چنین معیارهایی توجه کنیم:

  • نرخ تشخیص بدافزارها:

در حالی که به ندرت می توان تهدیدات امنیتی را با iOS تجربه کرد، اما هنوز هم امکان پذیر است و یک آنتی ویروس خوب نتایج عالی را در تست های آزمایشگاهی مستقل مانند AV-Comparatives تضمین می کند.

  • ویژگی های اضافی:

محصولات اپل در حال حاضر با ابزارهای امنیتی درون خود همراه هستند، بنابراین نرم افزارهای آنتی ویروس باید برخی ویژگی های اضافی را برای تقویت حفاظت از دستگاه فراهم کنند که می تواند شامل یک VPN، ابزارهای بهینه سازی دستگاه، حفاظت از وب و… باشد.

  • ارتباطات همزمان:

یک برنامه آنتی ویروس خوب بیش از یک دستگاه را پوشش می دهد. علاوه بر این، شما احتمالا دستگاه هایی دارید که با سیستم عامل های مختلف کار می کنند، بنابراین مهم است که آنتی ویروس به شما اجازه دهد حداقل از چند دستگاه آن ها محافظت کنید.

قیمت: اگرچه بسیاری از آنتی ویروس ها برنامه های رایگان ارائه می دهند، اما حق اشتراک ویژه می تواند بسیار گران باشد.

  • ضمانت بازگشت وجه:

در صورتی که از ارائه دهنده انتخابی خود ناراضی هستید، مهم است که اگر اشتراک خود را حداقل ظرف یک ماه لغو کنید، بتوانید پول خود را پس بگیرید. به همین دلیل است که هر ارائه دهنده ای در این لیست دارای ضمانت بازگشت وجه است.

چگونه یک آنتی ویروس روی آی او اس خود نصب کنم؟

حتی اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، نصب یک اپلیکیشن آنتی ویروس روی آیفون یا آیپد بسیار آسان است تنها کافی است این مراحل را دنبال کنید و بدون هیچ مشکلی از اپلیکیشن آنتی ویروس خود استفاده کنید:

1.اپلیکیشن مورد نظر را باز کنید و به دنبال اپلیکیشنی که می خواهید بگردید، توصیه می کنیم اپلیکیشن های برتر خود را انتخاب کنید.

۲. اپلیکیشن را روی دستگاه iOS خود دانلود و آن را باز کنید

۳. اگر حساب کاربری ندارید وارد آن شوید یا ایجاد کنید

۴. دستورالعمل های برنامه را اجرا کنید و راه اندازی برنامه را به پایان برسانید

همچنین بخوانید: بهترین آنتی ویروس رایگان لپ تاپ

آیا به یک اپلیکیشن امنیتی برای گوشی آیفون نیاز دارم؟

حقیقت این است که آیفون شما می تواند یک ویروس دریافت کند، اما احتمال آن بسیار کم است. دلیل آن این است که iOS تمام برنامه های دانلود شده را سندباکس می کند و دسترسی آن ها را به سیستم شما محدود می کند. این کار دانلود برنامه ها برای آیفون شما را به یک سرگرمی بسیار امن تر از انجام همین کار در اندروید شما تبدیل می کند.

با این حال، اگر دستگاه خود را جیلبریک کرده باشید، یک ویروس شانس بیشتری برای آلوده کردن آیفون یا آیپد شما دارد؛ به عنوان مثال، اگر محدودیت های نرم افزاری اعمال شده توسط اپل را حذف کنید یا این کار را برای دانلود یک برنامه یا اپ استور که مورد تایید فروشگاه اپ استور نیست، انجام دهید.

یکی دیگر از راه های آلوده کردن تصادفی دستگاه iOS شما، بازدید از صفحات آلوده به بدافزار است. حتی استفاده از موتور جستجوی سافاری امنیت ۱۰۰ درصدی را تضمین نمی کند.

به علاوه، ویژگی های مفید دیگری نیز وجود دارند که آنتی ویروس برای آیپد یا آیفون می تواند به غیر از محافظت در برابر تهدید ارائه دهد.

در مجموع، حتی اگر بسیار نادر باشد، آیفون شما می تواند در صورتی که گارد خود را پایین بیاورید، واقعا ویروس بگیرد.

آیا باید از یک آنتی ویروس رایگان برای آیفون خود استفاده کنم؟

شما می توانید از یک آنتی ویروس رایگان برای آیفون یا آیپد استفاده کنید؛ با این حال، به اندازه یک نرم افزار آنتی ویروس اشتراک پولی امن نخواهد بود.

از سوی دیگر، شما می توانید از برنامه های رایگان نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید تا قبل از سرمایه گذاری در اشتراک پولی، بررسی کنید که آیا این ابزار نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر

:TotalAVبه شما اجازه می دهد بررسی کنید که آیا داده های شخصی شما نقض شده است یا خیر، از مکان یاب دستگاه، یک مدیر عکس و حتی یک نمایشگر باتری به صورت رایگان استفاده کنید.

:Avira آنتی ویروس رایگان برای مسائل حفاظتی، حریم خصوصی و عملکرد.

بیت دیفندر: با نسخه رایگان آن می توانید دستگاه خود را برای به روزرسانی و امنیت وای فای اسکن کنید.

مک آفی: به شما اجازه می دهد تا رخنه های اطلاعاتی را بررسی کنید، از VPN استفاده کنید، مرور ایمن را فعال کنید و شبکه وای فای خود را اسکن کنید.

با این حال در نظر داشته باشید که نسخه رایگان برنامه معمولا فاقد ویژگی های امنیتی خاصی مانند VPN و محافظت در زمان واقعی یا تحت وب است که از ورود تهدیدات به دستگاه شما جلوگیری می کند.

منبع

نتیجه گیری

پیدا کردن یک آنتی ویروس خوب برای آیفون به معنای نرخ بالای تشخیص ویروس نیست؛ چرا که در اکثر مواقع، اپل تهدیدات بدافزارهای سنتی تری را در iOS شناسایی می کند، ارائه دهندگان آنتی ویروس به دنبال راه های دیگری برای ارائه ارزش به مشتریان هستند.

حتی اگر فقط یک آیفون یا یک آیپد دارید، نباید از داشتن یک ابزار ضد بدافزار ایمن غافل شوید. بهترین انتخاب ما برای نرم افزارهای آنتی ویروس برای آیفون یا آیپد، TotalAV است که بهترین ویژگی ها را برای تقویت دستگاه iOS شما ارائه می دهد و شامل موارد اضافی برای بهینه سازی گوشی شما است.

منبع

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا