آموزشی

آموزش مهارت های زندگی به کودکان: 7 مهارت ضروری زندگی برای کمک به موفقیت فرزندتان

مهارت های زندگی با رشد همراه است و می تواند به موفقیت فرزند شما در آینده کمک کند. مهم‌ترین مهارت‌های زندگی را که فرزندتان باید بداند و راه‌هایی برای گنجاندن آن‌ها در برنامه روزانه‌تان کشف کنید.

مهم ترین مهارت های زندگی برای کودکان چیست؟

  1. تمرکز و خودکنترلی؛
  2. چشم انداز؛
  3. ارتباط؛
  4. ایجاد ارتباطات؛
  5. تفکر انتقادی؛
  6. پذیرش چالش ها؛
  7. یادگیری،خودراهبری.

مهارت های زندگی چیست؟

معلمان گاهی اوقات این مهارت ها را به عنوان مهارت های “یادگیری برای یادگیری” توصیف می کنند که می تواند از طریق فعالیت های روزانه عمدی توسعه یابد.

در زیر، ما هفت مهارت ضروری زندگی را بررسی می‌کنیم و چند راه ساده برای پرورش آنها ارائه می‌دهیم.

فعالیت های مهارت های زندگی که باید در برنامه روزانه کودک خود بگنجانید

1.تمرکز و خودکنترلی

کودکان در برنامه‌ها، عادت‌ها و روتین‌ها رشد می‌کنند، که نه تنها احساس امنیت می‌کنند، بلکه به کودکان کمک می‌کنند تا خودکنترلی و تمرکز را بیاموزند. با فرزندتان در مورد انتظارات هر روز صحبت کنید. خانه خود را طوری سازماندهی کنید که فرزندتان بداند کفش، کت و وسایل شخصی را کجا بگذارد. ما در دنیای پر سر و صدا و پر از حواس پرتی زندگی می کنیم، بنابراین فعالیت های آرام مانند خواندن کتاب، لذت بردن از فعالیت های حسی یا تکمیل یک پازل با هم می تواند به کودک شما کمک کند سرعتش را کاهش داده و تمرکز را افزایش دهد.

2.چشم انداز

فکر کردن به دیدگاه دیگران برای اکثر کودکان به طور طبیعی پیش نمی آید، اما می توان آن را توسعه داد. در کتاب‌هایی که می‌خوانید درباره احساسات و انگیزه‌های شخصیت‌ها بحث کنید، به عنوان مثال، “من در شگفتم که چرا گربه و خوک به مرغ قرمز کوچک کمک نمی‌کنند.” در مورد احساس دیگران مشاهداتی داشته باشید، به عنوان مثال، «الکس واقعاً ناراحت بود که نوبتی به او نرسید. من نمی دانم چه کاری می توانیم انجام دهیم تا او احساس بهتری داشته باشد.”

3.ارتباطات

کودکان برای ایجاد مهارت‌های عاطفی-اجتماعی سالم، از جمله توانایی درک و برقراری ارتباط با دیگران، هر روز به تعاملات شخصی با لمس بالا نیاز دارند. در حالی که سرعت رشد این مهارت‌ها ممکن است متفاوت باشد، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه نشانه‌های اجتماعی را «خوانند» و با دقت گوش دهند. آنها باید آنچه را که می خواهند ارتباط برقرار کنند و مؤثرترین راه برای به اشتراک گذاشتن آن را در نظر بگیرند. فقط صحبت با یک بزرگسال علاقه مند می تواند به ایجاد این مهارت ها کمک کند. هر روز زمانی را به گوش دادن و پاسخ دادن به کودک خود بدون حواس پرتی اختصاص دهید.

4.ایجاد ارتباطات

گالینسکی می‌گوید یادگیری واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم پیوندها و الگوهایی را بین چیزهای به ظاهر مزخرف ببینیم. هر چه ارتباطات بیشتری برقرار کنیم، جهان را معنا و مفهوم بیشتری می‌سازیم. کودکان کم سن و سال با مرتب کردن وسایل اولیه خانه مانند اسباب بازی ها و جوراب ها شروع به دیدن ارتباطات و الگوها می کنند. اقدامات ساده، مانند انتخاب لباس مناسب با آب و هوا، به آنها در ایجاد ارتباط کمک می کند. به پیوندهای انتزاعی بیشتری در زندگی یا در داستان هایی که می خوانید اشاره کنید، به عنوان مثال، “این کتاب مرا به یاد زمانی می اندازد که صدف های دریایی را در ساحل می چیدیم.”

5.تفکر انتقادی

ما در دنیای پیچیده ای زندگی می کنیم که در آن بزرگسالان باید هر روز اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد چیزهای بی شماری تصمیم بگیرند. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تفکر انتقادی، بازی غنی و باز است. اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر روز زمانی برای بازی به تنهایی یا با دوستان دارد. این بازی ممکن است شامل نقش‌هایی باشد (تظاهر به آتش‌نشان یا قهرمانان فوق‌العاده)، ساختن سازه‌ها، بازی‌های رومیزی، یا انجام بازی‌های فیزیکی خارج از منزل، مانند برچسب زدن یا پنهان‌کاری. از طریق بازی، کودکان فرضیه‌ها را تدوین می‌کنند، ریسک می‌کنند، ایده‌هایشان را امتحان می‌کنند، اشتباه می‌کنند و راه‌حل‌هایی را پیدا می‌کنند که همه عناصر ضروری در ایجاد تفکر انتقادی هستند.

6.پذیرش چالش ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم در زندگی ایجاد کنیم، تاب‌آوری است – توانایی مقابله با چالش‌ها، عقب نشینی از شکست و ادامه تلاش. کودکان زمانی یاد می‌گیرند که با چالش‌ها روبرو شوند که محیطی با ساختار مناسب ایجاد کنیم – نه آنقدر که محدودکننده باشد، بلکه به اندازه‌ای باشد که احساس امنیت کنند. فرزندتان را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کند و خطرات معقول را بپذیرد، مانند بالا رفتن از درخت یا دوچرخه سواری. زمانی که او آماده به نظر می رسد، یک چالش جدید به او پیشنهاد دهید، به عنوان مثال، “من فکر می کنم شما آماده اید که بستن بند کفش های خود را یاد بگیرید. بیایید آن را امتحان کنیم.” بیشتر بر تلاش تمرکز کنید تا موفقیت، به عنوان مثال، “یادگیری بستن بند کفش واقعا سخت بود، اما شما به تلاش خود ادامه دادید. آفرین.”

7.خودراهبری، یادگیری

کودکی که عاشق یادگیری است به بزرگسالی تبدیل می شود که به ندرت در زندگی حوصله اش سر می رود. برای تشویق عشق به یادگیری، سعی کنید تلویزیون را محدود کنید و به مطالعه، بازی و کاوش بی پایان تشویق کنید. کنجکاوی و اشتیاق برای یادگیری در زندگی خود را با بازدید از کتابخانه با هم، نگه داشتن لوازم صنایع دستی، در دسترس قرار دادن بازی ها، و اجازه دادن به برخی آشفتگی ها در خانه، الگو کنید.

با پیروی از این نکات ساده، می توانید به راحتی به کودک خود کمک کنید تا مهارت های اساسی خود را ایجاد کند.

بیشتر در مورد مهارت های زندگی برای کودکان

  • بسیاری از مهارت‌هایی که کودکان در بزرگسالی برای رقابت در اقتصاد جهانی به آن‌ها نیاز دارند، به راحتی در یک محیط کلاسی معمولی آموزش داده نمی‌شوند. برای آشنایی با مزایای مادام العمر بازی بیشتر بخوانید.
  • یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید به عنوان والدین انجام دهید این است که فرزندان مهربان و در نتیجه بزرگسالانی مهربان تربیت کنید. فهرست راه‌های روزمره ما برای تشویق مهربانی در کودک پیش‌دبستانی‌تان را بررسی کنید.
  • چگونه می توانید مهارت های زندگی را به فرزندان خود بدهید که در دنیای مدرن باید با آنها کنار بیایند؟ روش‌های ساده و روزمره را بیاموزید تا مهارت‌های زندگی را در فرزندان خود ایجاد کنید و به آنها کمک کنید استرس را مدیریت کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا