سفر و گردشگری

کدام کشورهای اروپایی بیشترین فرصت را برای گردشگری غذایی ارائه می دهند؟

گاهی اوقات هدف ما از مسافرت برای خوردن غذا است و سفر کرده ایم تا غذاهای سنتی یک کشور یا یک منطقه را امتحان کینم در این راستا با فرهنگ و سنن آن منطقه نیز آشنا می شویم. همیشه قصد ما از سفر فقط دیدن مناظر طبیعی یا تاریخی یک منطقه نیست بعضی اوقات نیز پیش می آید که صرفا برای امتحان کردن یک غذا به آنجا سفر می کنیم. تنها چیزی که باید یاد بگیرید این است که سلام و احوالپرسی انگلیسی را بلد باشید.

آلمان

از آنجایی که 34 درصد از آلمانی‌ها سفر خود را در مورد مکان و چیزی که می‌خورند و می‌نوشند برنامه‌ریزی می‌کنند، غذا در مقایسه با بازار فرانسه و بریتانیا محرک کمتری برای سفر است. با این حال، آلمانی‌های نسبتاً مرفه یک گروه هدف عالی برای ارائه فعالیت‌های گردشگری غذایی پایدار هستند. آنها به طور متوسط ​​16 درصد از هزینه سفر خود را صرف غذا می کنند. هنگامی که گردشگران آلمانی به غذای پایدار فکر می کنند، مولفه محلی برای گردشگران آلمانی بسیار مهم است. بنابراین، فعالیت هایی مانند بازدید از مزارع، جشنواره های غذا برای مردم محلی و گردشگران، و بازدید از یک تولید کننده شراب محلی، فعالیت های جذابی برای گردشگران آلمانی است. اینجا را بخوانید

63 درصد به تأثیر انتخاب غذا بر محیط زیست توجه می کنند و 64 درصد موافقند که نگرانی های پایداری حداقل تأثیری بر عادات غذایی آنها دارد. به خصوص آلمانی های ثروتمندتر توجه بیشتری به پایداری تولید مواد غذایی خواهند داشت. در حالی که 22 درصد حاضرند برای غذای پایدار هزینه بیشتری بپردازند، 33 درصد از آلمانی ها حاضرند پول بیشتری را برای مواد غذایی خرج کنند که مطمئن هستند کشاورزان در ازای آن قیمت مناسبی دریافت می کنند.

آلمانی ها بیشتر مایل اند گیاه خوار شوند و مصرف گوشت را کاهش دهند. آمار نشان می دهد که 36 درصد از مردم تمایل دارند تا مصرف گوشت قرمز را کاهش دهند همچنین آلمان جز کشور هایی است که بیشترین گیاه خوران را دارند  مانند اتریشی ها و هلندی ها مایلندتا گوشت را با حشرات جایگزین کنند.

آلمان یکی از بزرگترین بازارهای منبع گردشگری در سطح جهان است. در سال 2019، 55.2 میلیون آلمانی سفری پنج روزه یا بیشتر داشتند. همچنین 78.2 درصد از کل جمعیت سفر می کنند و 74 درصد از سفرهای انجام شده به خارج از کشور می رود. آلمان با تولید ناخالص داخلی بیش از 3.1 تریلیون یورو و تولید ناخالص داخلی سرانه حدود 42 هزار یورو بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

آلمانی‌ها نگرانی فزاینده‌ای در مورد پایداری تعطیلات دارند، زیرا 73 درصد در هنگام سفر هوایی حداقل کمی در مورد پیامدهای آب و هوایی احساس گناه می‌کنند. علاوه بر این، 61 درصد از گردشگران آلمانی نسبت به سفرهای پایدار احساس مثبتی دارند، اما تنها 6 درصد به آن عمل می کنند. این بدان معناست که هنوز فاصله زیادی بین نگرش و رفتار واقعی این گردشگران وجود دارد.

فرانسه

با توجه به اینکه 39 درصد از گردشگران فرانسوی سفر خود را در مورد مکان و آنچه می خورند و می نوشند برنامه ریزی می کنند، فعالیت های آشپزی برای گردشگران فرانسوی در مقایسه با گردشگران آلمانی و انگلیسی بسیار مهم تر است. رفتار خرج کردن آنها مشابه است، زیرا 16 درصد از هزینه سفر خود را صرف غذا می کنند.

فرانسه دومین جمعیت بزرگ اتحادیه اروپا را دارد و بازار مسافرتی دارد که رشد سالمی را نشان می دهد. مجموع هزینه سفرهای خروجی گردشگران فرانسوی در سال 2019 با 11.5 درصد رشد به بیش از 45 میلیارد یورو رسید که بیشترین رشد کشورهای مبدأ ذکر شده بود.

گردشگران فرانسوی ترجیح می دهند به کشورهایی سفر کنند که بتوانند به زبان خودشان صحبت کنند و غذاهایی از غذاهای فرانسوی سرو کنند. این گردشگران همیشه به دنبال عناصر کشور خود در کشورهای دیگر هستند. راهی برای دستیابی به این گروه هدف، ترکیب عناصر فرانسوی در غذاهای محلی است، به خصوص اگر کشوری فرانسوی زبان باشد. وقتی آنها مواد یا دستور العمل هایی را می بینند که با آنها آشنا هستند، تمایل بیشتری به تجربه غذا دارند.

انگلستان

از بین سه کشور بزرگ مبدأ، آلمان، بریتانیا و فرانسه، بریتانیایی ها غذا را مهم ترین غذا در هنگام برنامه ریزی سفر خود می دانند، زیرا 40 درصد از بریتانیایی ها برای سفر خود به مکان و آنچه می خورند و می نوشند برنامه ریزی می کنند. آنها به طور متوسط ​​16 درصد از هزینه سفر خود را صرف غذا می کنند.

بریتانیا با تولید ناخالص داخلی 2.2 میلیارد یورو دومین اقتصاد بزرگ اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان است. درست مانند آلمانی‌ها، مردم بریتانیا را می‌توان در سرتاسر جهان به‌عنوان گردشگر یافت، که آنها را به گروه هدف خوبی تبدیل می‌کند. از آنجایی که زبان مادری آنها، انگلیسی، در سطح جهانی یک استاندارد در نظر گرفته می شود، مانع کمتری برای دسترسی به این گردشگران وجود دارد.

مدت اقامت این گردشگران در سال 2020 تغییر کرده است. درصد فزاینده ای از بریتانیایی ها بیش از هفت روز در مقصد خود می مانند، از 6 درصد در سال 2019، تا 14 درصد در سال 2020. مردم بریتانیا بیشتر و بیشتر به تنهایی سفر می کنند، درصد گردشگران انگلیسی که به تنهایی سفر می کنند از 16 درصد در سال 2019 افزایش یافته است. به 26 درصد در سال 2020. علایق اصلی این گردشگران هنوز هم نمونه‌برداری از غذاهای محلی و کاوش در محله‌ها است.

در مقایسه با سایر کشورهای مبدا اروپایی، مسافران بریتانیایی در صورت برآورده نشدن نیازهایشان، خواستار و قاطع‌تر هستند. به طور کلی، آنها اطلاعات زیادی در مورد فعالیت های احتمالی می خواهند.

سلام احوالپرسی انگلیسی حداقل چیزی است که باید یاد بگیرید.

ایتالیا

ایتالیا بخاطر غذاهای بینظیرش در دنیا معروف است و غذاها و نوشیدنی ها با فرهنگ و سنن مردم این کشور درآمیخته است. ایتالیا بخاطر پیتزا و پاستا های خود معروف است. از آنجایی که مردم ایتالیایی غذا را می شناسند بیشتر از مردم سایر کشورهای به دنبال رستوران های خوب می گردند یا در کلاس های آشپزی شرکت می کنند.

غذاها و نوشیدنی ها عمیقاً در فرهنگ و سنت این کشور ادغام شده اند. آنها به خاطر پیتزا، پاستا و دیگر غذاهای کلاسیک ایتالیایی خود به خوبی شناخته شده اند. از آنجایی که ایتالیایی ها غذا را به خوبی می شناسند، آن ها را در مقاصدی که بازدید می کنند نیز جستجو می کنند. آنها بیشتر از کشورهای دیگر به بازار محلی می روند یا در کلاس آشپزی شرکت می کنند.

76 درصد به تأثیر انتخاب غذا بر محیط زیست توجه می کنند و 75 درصد موافقند که نگرانی های پایداری حداقل تأثیری بر عادات غذایی آنها دارد. در حالی که 28 درصد حاضرند برای غذای پایدار هزینه بیشتری بپردازند، 35 درصد از ایتالیایی ها مایلند پول بیشتری را برای غذا خرج کنند که مطمئن هستند کشاورزان در ازای آن قیمت مناسبی دریافت می کنند. بنابراین، تمایل آنها به انتخاب غذای پایدار در میان بالاترین میزان در اروپا است.

با توجه به تمایل آنها به گیاهخواری، 45 درصد حاضر به کاهش مصرف گوشت قرمز هستند. این بالاترین درصد در تمام کشورهای اروپایی در مقایسه با آن است و در درجه اول به دلایل زیست محیطی انجام می شود. 6 درصد از ایتالیایی ها گیاهخوار و 1 درصد گیاهخوار هستند. اطلاعات بیشتر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا