متفرقه

9 راه ساده و غیر متعارف برای باهوش تر شدن

باهوش بودن خیلی مفید است. منبع قدرتمندی است که کمک می‌کند مهارت‌ها و موضوعات بیشتری را درک کنید، تصمیم‌های خوبی بگیرید و بر چالش‌های زندگی غلبه کنید.

این یک کنجکاوی در مورد مردم، چیزها و فرهنگ اطراف شما است. به هر حال، در حال حاضر مردمی از کشورهای مختلف در شهر شما وجود دارند – و شما می توانید تا آنجا که می توانید از بازدید از وطنشان چیزهای زیادی از آنها بیاموزید. آموزش رایگان بافتنی را از دست ندهید و لذت ببرید.

از اشتباهات همه درس بگیرید

همه ما می دانیم که درس گرفتن از اشتباهاتمان مهم است. به این ترتیب، اشتباهات یکسانی را تکرار نمی‌کنیم یا سعی نمی‌کنیم همان کار را انجام دهیم در حالی که به نتیجه متفاوتی امیدواریم (که تعریف دیوانگی است).

اما برای اینکه خرد خود را به سطح بعدی ببرید، فقط از اشتباهات خود درس نگیرید – از اشتباهات دیگران نیز بیاموزید. اگر دوست شما درسی را که به سختی آموخته است به اشتراک می گذارد، نحوه حل مشکلات خود را مطالعه کنید. (یا حداقل، یاد بگیرید که چه کارهایی را نباید انجام دهید.) به این ترتیب، اگر با موقعیت مشابهی مواجه شدید، می توانید از اشتباهات آنها چشم پوشی کنید و خیلی بهتر عمل کنید.

به دنبال خرد باشید، نه فقط سرگرمی

به همان اندازه که در مورد سرگرمی های «بی فکر» ناله می کنم، اعتراف می کنم که از چیزهایی لذت می برم که بسیاری از مردم آن را «بی فکر» می دانند. به عنوان مثال، من عاشق تماشای ورزش هایی مانند بیسبال، فوتبال (فوتبال) و هاکی روی یخ هستم.

اما اگر چیزی وجود دارد که از آن لذت می برم، سعی می کنم همه چیز را در مورد آن یاد بگیرم.

به عنوان مثال، با فوتبال، من در مورد ترکیب ها، موقعیت و حرکت بازیکنان، و نحوه انطباق تیم ها در طول مسابقه یاد خواهم گرفت. به این ترتیب، من فقط به مدت 90 دقیقه دویدن مردم را تماشا نمی‌کنم——من هر دقیقه و هر بازیکنی را مانند یک مربی تجزیه و تحلیل می‌کنم.

آیا این دانش در زندگی روزمره من کاربرد دارد؟ نه واقعا. اما نحوه دیدن من چیزها را تغییر می‌دهد و درک عمیق‌تر و غنی‌تری ایجاد می‌کند – و اگر این کار را با سرگرمی‌های خود انجام دهید، هوش شما را تقویت می‌کند.

اگر به فیلم علاقه دارید، فیلمبرداری بخوانید. اگر به ماشین علاقه دارید، در مورد مهندسی خودرو بیاموزید. اگر یک برنامه تلویزیونی را دوست دارید، در مورد نویسندگان، تأثیرات آنها و غیره اطلاعات کسب کنید (یا، فقط فریزر را تماشا کنید.)

آموزش دهید

ضرب المثلی وجود دارد: «کسانی که می توانند، انجام دهند. کسانی که نمی توانند، آموزش بدهند.»

این فوق العاده نادرست است. بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران یکی از این آموزشهاست که باید ببینید.

اگر واقعاً می خواهید بر یک موضوع یا مهارت مسلط شوید، خود را مجبور به آموزش آن کنید. باهوش‌ترین افرادی که من می‌شناسم می‌توانند مفاهیم پیچیده را بپذیرند، آنها را به ساده‌ترین نقطه‌هایشان تقطیر کنند، و آن‌ها را به روشی که به راحتی قابل درک باشد به تازه‌کارها آموزش دهند.

این نحوه یادگیری شما را نیز متحول می کند. نه تنها باید آن را مطالعه کنید، بلکه باید آنقدر خوب درک کنید که بتوانید به کسانی که نمی دانند کمک کنید. شما باید برای سوالات سختی که عقل شما را به چالش می کشد آماده شوید. شما باید دریابید که چگونه به افرادی که دست و پا می زنند کمک کنید. شما باید خود را به جای دیگران بگذارید، که می تواند ضریب هوشی اجتماعی شما را نیز افزایش دهد.

ورزش کنید

به عنوان یک متخصص ورزش و تناسب اندام، من در اینجا مغرضانه هستم، اما یادگیری نحوه حرکت دادن بدن به طرق مختلف می تواند نوع متفاوتی از هوش را افزایش دهد.

زمانی که من یک مربی شخصی بودم، متوجه شدم که برخی افراد به شدت با حرکات اولیه مبارزه می کنند در حالی که برخی دیگر به سرعت بر آنها مسلط می شوند. گروه کندتر فاقد هماهنگی و کنترل بدن بودند زیرا به ندرت حرکت می کردند. با این حال، گروه سریع‌تر همیشه در حرکت (مثلاً باله، ورزش، هنرهای رزمی و غیره) حتی اگر فقط در دوران کودکی باشد، تجربه داشتند.

انجام فعالیت های بدنی مختلف برای مغز شما مفید است. فقط روی یکی تمرکز نکنید؛ تنوع انجام دهید اگر فقط گلف بازی می کنید، شنا را امتحان کنید. اگر فقط می دوید، سعی کنید رقصید. حرکات جدید یاد بگیرید و مغز (و بدن) خود را تیز نگه دارید.

ساکت باشید

ما امروزه با سرعت 1000000 مایل در ساعت زندگی می کنیم. و به دلیل زندگی پرمشغله‌مان، قدرت اراده‌مان را از بین می‌بریم و ذهنمان را به هم می‌ریزیم. به عنوان مثال، استرس توانایی شما برای یادگیری و به خاطر سپردن را مختل می کند – ما برای به دست آوردن اطلاعات جدید در محیط های پر استرس در مقابل محیط های کم استرس تلاش می کنیم.

برای غلبه بر این مشکل، هر روز یک لحظه وقت بگذارید تا کمی آرامش و سکون پیدا کنید تا بتوانید پچ پچ ها را ساکت کنید، آنچه را که در درون می گذرد بشنوید، فضایی برای جذب اطلاعات جدید ایجاد کنید، ایده های خلاقانه داشته باشید و با وضوح و عینی بیشتر عمل کنید.

یک راه ساده برای انجام این کار، تمرین ذهن آگاهی روزانه است که فواید قدرتمندی بر مغز شما دارد. خواه مدیتیشن، یوگا، یا فقط نشستن با چشمان بسته برای چند دقیقه، تفاوت زیادی در نحوه تفکر و احساس شما ایجاد می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا