متفرقه

معنی اصطلاحات فنی

HTML: در حالی که برخی از مردم اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی صحبت می کنند، HTML در واقع یک زبان نیز هست. HTML مخفف “Hypertext Markup Language” است که زبان کامپیوترها است. این زبان به یک صفحه وب یا یک برنامه کاربردی می گوید که چه فونت، چه رنگ، چه اندازه، تصاویر و محتوای متنی را نمایش دهد. همچنین به رایانه می گوید که عملکردهای دیگر چگونه باید به رفتار کاربر واکنش نشان دهند. HTML همچنین می تواند برای ردیابی رفتار کاربر از طریق یک صفحه وب یا برنامه تلفن همراه استفاده شود. روش حذف اکانت وایبر در اینجا توضیح داده شده است.

HTML Simplified: این یکی از زبان هایی است که برنامه نویسان از آن برای اطلاع به رایانه ها استفاده می کنند.

Extended Battery: تفاوت بین باتری طولانی و باتری معمولی چیست؟ پاسخ بسیار ساده است. یک باتری طولانی معمولا دو برابر ظرفیت باتری معمولی است اما بزرگتر و کمی ضخیم تر است. بعید نیست که با باتری طولانی مدت 24 ساعت عمر باتری دریافت کنید. اگر از شارژ کردن گوشی خود هر چند ساعت یک بار متنفر هستید، این ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

چرا باید از باتری طولانی استفاده کنم؟ پاسخ: اگر دستگاه کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر برایتان مهم نیست، این یک گزینه عالی برای بهبود قابل توجه عمر باتری گوشی هوشمند شما است. نصب آن آسان است و استفاده از آن آسان است و تفاوتی فوری در عمر باتری شما ایجاد می کند.

GPS: مخفف ماهواره موقعیت یاب جهانی. این یک شبکه 24 ماهواره ای است که در ابتدا برای استفاده نظامی طراحی شده بود، اما در سال 1980 در دسترس عموم قرار گرفت. تغییر عکس پروفایل اکانت جیمیل می باشد.

GPS واقعاً روی گوشی شما چه می کند؟ GPS امروزه در همه برنامه های ناوبری شما مانند Waze یا Google Maps استفاده می شود. GPS همچنین برای برنامه های اجتماعی خاصی مانند فیس بوک، Yelp، اینستاگرام و غیره استفاده می شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که هر بار که می‌روید در فیس‌بوک به باشگاه مراجعه کنید تا دوستانتان ببینند که چقدر تناسب اندام دارید.

: HDMI مخفف “High Definition Multimedia Interface” است و تنها راهی است که می توانید وضوح “HD” را تجربه کنید. آن کابل های قرمز، زرد و سفید متعلق به گذشته است. کابل های HDMI می توانند داده های صوتی و تصویری را از طریق یک کابل انتقال دهند.

چرا باید از کابل HDMI استفاده کنم؟ این تصویر و صدای چیزی را که تماشا می کنید دو برابر بهتر از یک کابل استاندارد می کند. اگر پخش کننده بلوری دارید، حتی برای استفاده از پخش کننده باید این کابل را داشته باشید.

Hexa-Core: اگر نمی دانید تفاوت بین یک پردازنده دو هسته ای و شش هسته ای چیست، واقعاً ساده است. دو هسته ای دارای دو هسته و شش هسته ای دارای شش هسته است. هر چه یک پردازنده هسته های بیشتری داشته باشد، همزمان می تواند کارهای بیشتری انجام دهد و شما می توانید هر کار را سریعتر انجام دهید. یک پردازنده هگزا هسته ای می تواند ویدیوهای فوق اچ دی و بازی های موبایلی با کیفیت بالا را اجرا کند.

پردازنده شش هسته ای واقعا برای دستگاه من چه می کند؟ پیمایش در صفحه‌های اصلی، اجرای برنامه‌ها و انجام بازی‌ها بسیار روان خواهد بود. عبارت «بیشتر، بهتر» در مورد هسته های پردازشی صدق می کند.

شارژ القایی: اگر نمی دانید تفاوت بین شارژ القایی و شارژ بی سیم چیست؟ در واقع هیچ تفاوتی وجود ندارد، دقیقاً یکسان است. شارژ القایی از یک میدان الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی بین دو جسم استفاده می کند. انرژی منتقل شده برای شارژ یا تغذیه یک دستگاه استفاده می شود. شارژ القایی با دو سیم پیچ کار می کند که انرژی را بین این دو انتقال می دهد. شارژ القایی جدید نیست (سال‌هاست در قطارهای الکتریکی استفاده می‌شود، اما در بازار گوشی‌های هوشمند جدید است، و ما احساس می‌کنیم در همه گوشی‌های هوشمند جدید استاندارد خواهد بود.

شارژ القایی برای کاربران عادی گوشی هوشمند چه معنایی دارد؟ این فناوری به شما این امکان را می دهد که گوشی خود را روی یک پد شارژ قرار دهید و شروع به شارژ کنید. بدون کابل، بدون دردسر.

رتبه بندی IP ضد آب: IP در رتبه بندی ضد آب به “محافظت از نفوذ” اشاره دارد که به میزان محافظت دستگاه در برابر اجسام خارجی (کثیف، گرد و غبار، آب و غیره) اشاره دارد. به عنوان مثال: گلکسی S7 جدید دارای رتبه IP68 است. عدد اول “6” به مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و کثیفی و عدد دوم “8” به مقاومت ضد آب اشاره دارد. هرچه این عدد بیشتر باشد، محافظت بیشتری دارد. فقط به دلیل ضد آب بودن یک دستگاه، باز هم محدودیت هایی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ضدآب بودن دستگاهتان، دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید.

رتبه بندی ضد آب برای مصرف کننده عمومی به چه معناست؟ این عدد تعیین می کند که در صورت عدم آسیب دیدن آب، خاک و گرد و غبار، گوشی خود را با خیال راحت به کجا ببرید.

فرار از زندان: هنگامی که گوشی هوشمند خود را جیلبریک می کنید، نرم افزار تلفن خود را تغییر می دهید تا به شما امکان دسترسی به فایل هایی را بدهد که معمولاً به آنها دسترسی ندارید. با دسترسی به این فایل‌ها، می‌توانید گوشی خود را به روش‌های خبری تغییر دهید، از جمله حذف برنامه‌های سیستمی ناخواسته، استفاده از تلفن‌هایی با اپراتورهای مختلف تلفن همراه و نصب برنامه‌هایی که معمولاً نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. حتی می‌توانید ظاهر، حس و ظاهر گوشی خود را تغییر دهید و گوشی خود را به شدت تغییر دهید تا عملکرد باتری را بهبود ببخشید. این شبیه به “روت کردن دستگاه خود” برای دستگاه های اندرویدی است.

بینش توصیه شده: اگر با تنظیمات گوشی هوشمند خود آشنا نیستید، توصیه نمی کنیم این را امتحان کنید. می توانید گارانتی خود را باطل کنید یا بدتر از آن، تلفن خود را غیرقابل استفاده کنید.

راه‌انداز: یک راه‌انداز در دستگاه Android بخشی از رابط اندروید است که به شما امکان می‌دهد صفحه اصلی، نمادها، اعلان‌ها و عملکرد کلی تلفن خود را سفارشی کنید. برخی از لانچرهای مورد علاقه ما Nova، Google Now، Apex و Themer هستند. اگر از نحوه چیدمان خانه خود در هنگام دریافت گوشی هوشمند خود متنفر هستید، این لانچرها به شما این امکان را می دهند که تقریباً همه چیز را سفارشی کنید، از اندازه نمادها، انیمیشن های انتقال، رنگ ها، طرح بندی ها و موارد دیگر.

بینش ساده: اولین باری که گوشی جدیدی دریافت می کنیم اولین چیزی که نصب می کنیم یک لانچر جدید است. شما می توانید تقریباً همه چیز را مطابق میل خود سفارشی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا