متفرقه

چگونه یک زبان را به صورت کاربردی یاد بگیریم؟

بدیهی است که هیچ رویکرد یکسانی برای یادگیری زبان وجود ندارد، اما با تجزیه و تحلیل اهداف و آرزوهای خود و تجزیه و تحلیل زبان، می‌توانید منابعی را پیدا کنید که متناسب با نقاط قوت شما باشد و نقاط ضعف خود را برطرف کنید تا به سرعت عمل کنید. صفت در زبان انگلیسی

شناسایی نقاط ضعف خود

یکی از سخت ترین کارها این است که نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. شما باید با خودتان صادق باشید و بپذیرید که ممکن است در بعضی چیزها به خوبی دیگران نباشید. به عنوان مثال، من در یادگیری صحبت کردن به یک زبان بسیار بهتر از نوشتن آن هستم، و در گرامر بهتر از واژگان هستم. باید یاد می گرفتم که این نقاط ضعف را برطرف کنم و آنها را به درستی تقویت کنم وگرنه در دوره های رسمی که می گذراندم عقب می مانم. نقاط ضعف خود را تقویت کنید، اما اجازه ندهید که توسط آنها کور شوید. اسم در زبان انگلیسی

هیچ کتاب درسی هرگز کامل نخواهد بود، و هر دوره با یک مورد خاص نوشته شده است، بنابراین اگر برای شما کار نمی کند یا برای شما منطقی نیست، خجالت نکشید. ممکن است شما مخاطب مورد نظر نباشید، اما این بدان معنا نیست که لزوماً باید کودک را با آب حمام بیرون بیندازید. اگر یک دوره در بیشتر موارد خوب است، اما عناصر خاصی کار نمی کنند، به جای حذف دوره، آنها را تقویت کنید. این به شما کمک می کند تا زمانی که مواد کم یا اشتباه نباشند، کمی عدم اطمینان در مواد داشته باشید.

تقویت مواد زبان شما

هنگامی که احساس کردید دوره یا کتاب درسی شروع به کمی قدیمی شدن کرده است، اگر احساس می کنید که نیازهای شما را برآورده نمی کند، یا حتی اگر فقط می خواهید سریعتر حرکت کنید، می توانید و باید شروع به اضافه کردن مطالب اضافی کنید. من دوست دارم روی چیزهایی که از دست می دهم تمرکز کنم که به من کمک می کند به اهدافم برسم. اگر می خواهید بهتر بخوانید، احتمالاً در ابتدا نیازی به افزودن مطالب گفتاری ندارید. از نقاط ضعف و اهداف خود برای رفتن به مواد دیگر استفاده کنید.

تلفظ

اگر تلفظ نقطه ضعف شماست، می‌توانید آن را با یک دوره تلفظ واقعی در صورت وجود یا چیزی مانند دوره زبان گفتاری تقویت کنید. همچنین معمولاً منابع خوب و رایگان آنلاین برای بسیاری از زبان ها وجود دارد، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است بسته به زبان و بسته به نیاز شما متفاوت باشد. من دوست دارم از چیزی مانند یک دوره صوتی همراه با Audacity (یا هر برنامه ضبط دیگری) برای کار بر روی تلفظ خود استفاده کنم. این روش ارزان و کارآمد است تا زمانی که بتوانید تفاوت زبان و زبان خود را بشنوید. اگر نمی توانید آنچه را که برای این روش غیرفعال است بشنوید، ممکن است به معلمی که زبان مادری است، ضروری باشد. گاهی اوقات فقط انتخاب یک سری دروس متفاوت که در بقیه کمبودها بیشتر است، اما دارای بخش تلفظ گسترده است، می تواند ارزشش را داشته باشد.

همانطور که پیشروی می کنید، می توانید روی روش های دیگری برای بهبود تلفظ خود تمرکز کنید، مانند تبادل زبان یا موارد مشابه که در آن می توانید روی قسمت های دیگر زبان و همچنین هر چیزی که به طور خاص برای تلفظ می خواهید کار کنید. البته به خاطر داشته باشید که همه در این مواقع معلم خوبی نمی شوند. ترفند دیگر استفاده از نرم افزارهای تشخیص صدا مانند سیری یا دستیار گوگل است که می تواند برای موارد خاصی نیز مفید باشد. با این حال، این با برخی از زبان ها تجزیه می شود و ممکن است در اوایل کارآمدترین نباشد.

واژگان

واژگان بخش بزرگی از هر زبانی است، اما واژگان را می توان به طرق مختلف تجزیه کرد. دسته بندی های زیادی مانند: گفتاری غیررسمی، گفتاری رسمی، نوشتاری غیررسمی، نوشتاری رسمی، ادبی و غیره برای اکثر زبان ها وجود دارد. برخی از کتاب‌های واژگان برای یک یا چند مورد از این دسته‌ها تنظیم می‌شوند، برخی ممکن است بر اساس سطح تقسیم شوند، برخی حتی ممکن است تصادفی باشند. برای افزودن پیچیدگی، برخی بر اساس موضوع، برخی بر اساس حروف الفبا و برخی بر اساس سطح مرتب می شوند. این امر با این واقعیت ترکیب می‌شود که همه کتاب‌های واژگان شامل کاربرد نیستند، بنابراین یک کتاب ممکن است واژگان زیادی داشته باشد، اما هیچ زمینه‌ای برای استفاده به غیر از متن ترجمه ندارد. به چندین مورد نگاه کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. این چیزی است که کتاب عبارات می تواند در برخی شرایط به آن کمک کند.

با کمی شانس، می توانید کارت های Anki مناسبی را پیدا کنید (ما بعداً به خود Anki باز خواهیم گشت) یا یک منبع رایگان، اما در تجربه من اینها نسبت به منابع دیگر کمی محدودتر هستند. داشتن چیزی کمی ساختارمندتر می تواند کمک زیادی به شما کند، مگر اینکه بخواهید زمان زیادی را صرف تنظیم مواد خود کنید. همانطور که گفته شد، یافتن منابع رایگانی که می توانند به شما کمک کنند ضرری ندارد تا زمانی که بدانید ممکن است بهترین نباشند و ممکن است به همان اندازه کارآمد نباشند.

گرامر

گرامر یین به یانگ واژگان است. هر دو در هم تنیده هستند اما هنوز از نظر یادگیری جدا هستند. کتاب‌های گرامر در مقایسه با کتاب‌های درسی از واژگان کاهش‌یافته یا حداقل واژگان ثابت استفاده می‌کنند، که تمرکز بر روی کار را آسان‌تر می‌کند. ترتیب و تمرکز چیزی است که تا حد زیادی با هم تفاوت دارد. اگر دوره خود را دوست دارید، سعی کنید یک کتاب گرامر متناسب با کاری که انجام می دهید پیدا کنید. اگر درس کمی درهم است یا چیزی که قصد دارید از آن دور شوید، کتاب دستور زبانی را پیدا کنید که با شما صحبت کند اما ممکن است لزوماً از ترتیب خاصی پیروی نکند.

اگر با اصطلاحات گرامری آشنا هستید، می‌تواند به دریافت یک کتاب دستور زبان آکادمیک‌تر کمک کند، اما اگر اصطلاحات دستور زبان فراتر از «اسم» و «فعل» معمایی هستند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که کمی ساده‌تر صحبت کنید، یا این که توضیح می‌دهد شرایط همانطور که پیش می رود. یک کتاب گرامر با نمایه خوب ضروری است، بیشتر در اوایل. در حالت ایده‌آل، به دنبال چیزی با تمرینات نیز باشید (و یک کلید پاسخ) تا واقعاً امتیازات را در خانه مشخص کنید.

همچنین می‌توانید به دنبال منابع رایگان یا گرامرهای قدیمی‌تر با دامنه عمومی بگردید، اما ممکن است خطاهایی داشته باشند یا به خوبی یک منبع جدید نباشند. مانند منابع واژگان، اگر مایل به انتخاب چیزهای رایگان هستید، می تواند عالی باشد، اما باید برای شکار آن و یافتن چیزی که ارزش استفاده را داشته باشد، وقت بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا