متفرقه

کامپیوتر رومیزی در مقایسه با لپ تاپ

هنگام تصمیم گیری بین خرید یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ، باید معیارهای انگشت شماری را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چه چیزی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. در زیر نموداری وجود دارد که این دو نوع کامپیوتر را با هم مقایسه می‌کند و مزایا و معایب هر کدام را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند تصمیم خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

مصرف برق

دسکتاپ – کامپیوترهای رومیزی انرژی بیشتری نسبت به لپ تاپ مصرف می کنند. آنها باید یک منبع تغذیه با وات بالاتر، چندین قطعه داخل کامپیوتر و یک مانیتور را تغذیه کنند. اگر برق نوسان داشته باشد یا قطع شود، از جمله قهوه ای شدن، هر سندی که روی آن کار می شود و ذخیره نمی شود ممکن است از بین برود. جزئیات کامل مقایسه ی لپتاپ و کامپیوتر در قالب ویدئو در این منبع برای شما آورده شده است. در صورت تمایل آن را مشاهده کنید تا از تفاوت بین کامپیوتر و لپ تاپ آگاه تر شوید.

لپ تاپ – کامپیوترهای لپ تاپ نسبت به کامپیوترهای رومیزی انرژی کمتری مصرف می کنند. اجزای کوچکتر به معنای انرژی کمتری برای کارکرد آنهاست. لپ‌تاپ‌ها باتری هم دارند، بنابراین نوسانات برق و قطعی برق هزینه‌ای برای از دست دادن کار ذخیره‌نشده ندارد. هنگامی که برق نوسان می کند یا قطع می شود، باتری بلافاصله وارد می شود.

خط پایانی: لپ تاپ ها برنده این دسته هستند. لپ تاپ ها برق کمتری مصرف می کنند و باتری داخلی برای قطع برق دارند.

ارتقاء

دسکتاپ – اکثر اجزای یک دسکتاپ قابل جابجایی هستند و به روز رسانی آن را آسان تر می کند. کیس‌های رومیزی بزرگ‌تر هستند و فضای بیشتری را برای افزودن و حذف سخت‌افزار، استفاده از ابزارها و سازمان‌دهی کابل‌ها فراهم می‌کنند.

لپ‌تاپ – حافظه و هارد دیسک تنها اجزایی هستند که می‌توان آنها را در لپ‌تاپ ارتقا داد. اجزای باقی‌مانده یا داخلی هستند و نمی‌توان آنها را جدا کرد یا لپ‌تاپ برای کار با قطعه ارتقا یافته طراحی نشده است. نیاز به ارتقاء هر چیزی غیر از هارد دیسک و حافظه معمولاً به یک لپ تاپ جدید نیاز دارد.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. دسکتاپ‌ها بزرگ‌تر هستند و راحت‌تر به‌روزرسانی می‌شوند.

بازی

رومیزی – دسک‌تاپ‌ها می‌توانند از کارت‌های ویدئویی پرقدرت استفاده کنند که نیاز به انرژی بالاتری دارند و به کاهش/اتلاف حرارت بهتر نیاز دارند. تقریباً هر کارت گرافیکی را می توان در دسکتاپ استفاده کرد، از جمله دو یا چند کارت گرافیک به طور همزمان. بنابراین، آنها همیشه عملکرد بهتری برای بازی دارند.

لپ‌تاپ – فضای فیزیکی در لپ‌تاپ محدود است که قابلیت‌های گرافیکی را محدود می‌کند. در حالی که لپ‌تاپ‌های رده بالاتر می‌توانند گرافیک بهتر از متوسط ​​را برای بازی‌ها و برنامه‌های مبتنی بر CAD ارائه دهند، کاهش/اتلاف گرما با فضای موجود در قاب لپ‌تاپ محدود می‌شود. قدرت نیز محدود است، که اجازه نمی‌دهد کارت‌های ویدیویی که به آن مقدار وات بالاتری نیاز دارند کار کنند.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. دسکتاپ ها می توانند قدرتمندتر از لپ تاپ ها باشند و کارهای بیشتری با بازی انجام دهند.

تعمیر

دسکتاپ – تعمیر رایانه رومیزی به طور کلی ساده تر است زیرا بیشتر سخت افزار را می توان از قفسه هر فروشگاه خرده فروشی رایانه محلی خریداری کرد. شاسی کامپیوتر رومیزی نیز بسیار بزرگتر و راحت تر از لپ تاپ کار می کند.

لپ‌تاپ – برای اکثر کاربران، باز کردن لپ‌تاپ برای تعمیر یک قطعه ممکن است دشوار باشد، و پیدا کردن یک قطعه جایگزین اغلب نیاز به تماس با سازنده کامپیوتر یا سفارش از یک سایت آنلاین دیگر دارد.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. تعمیر دسکتاپ ها نسبت به اکثر لپ تاپ ها راحت تر است.

نتیجه

در نهایت، تصمیم نهایی بستگی به نیازهای شما دارد. در حالی که نمای کلی بالا ممکن است به نظر به کامپیوترهای رومیزی به عنوان بهترین گزینه تمایل داشته باشد، اگر به قابلیت حمل نیاز دارید، لپ تاپ بهترین گزینه است. محدودیت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، اما برای اکثر کاربران چندان قابل توجه نیستند.

با این حال، اگر می خواهید بیشترین هزینه را برای پول خود داشته باشید و قابل حمل بودن لازم نیست، دسکتاپ احتمالا بهترین انتخاب است. دسکتاپ ها انتخاب های بهینه ای برای بازی های گرافیکی فشرده، استفاده از برنامه های CAD و برای کسانی هستند که ترجیح می دهند گزینه ارتقاء آسان تر را داشته باشند. با این حال، آنها همچنین برای کاربران اصلی رایانه که فقط به ایمیل و دسترسی به اینترنت نیاز دارند، کاملاً مناسب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا