متفرقه

نکاتی جهت خرید گوشی هوشمند

ما اینجا هستیم تا با این راهنما در مورد نحوه انتخاب اولین یا گوشی هوشمند بعدی خود به شما کمک کنیم. تمام ویژگی‌های اصلی را که باید در مورد آنها بدانید بررسی می‌کنیم و شما را از طریق یک فرآیند گام به گام راهنمایی می‌کنیم که گزینه‌های را به تعداد انگشت شماری محدود می‌کند، بنابراین تصمیم خرید را بسیار آسان‌تر می‌کند. ویندوز ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی؟ در اینجا بخوانید.

طراحی

تا کنون، طراحی ذهنی ترین جنبه انتخاب یک گوشی هوشمند جدید است. ظاهر و احساس یک دستگاه تأثیر زیادی بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان دارد و برای برخی، انتخاب دستگاه مناسب می تواند به تنهایی به طراحی منجر شود. خرید یک گوشی به تنهایی بر اساس ظاهر هوشمندانه ترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، بنابراین مطمئن شوید که سایر موارد مانند مشخصات و ویژگی ها را نیز در نظر بگیرید. استفاده از اینترنت گوشی آیفون در کامپیوتر ساده تر از چیزی ست که فکر کنید.

ابتدا اجازه دهید در مورد فرم در مقابل عملکرد صحبت کنیم. این معضل قدیمی در همه چیز از ماشین گرفته تا مد و حتی گوشی های هوشمند وجود دارد. انتخاب دستگاه مناسب به معنای یافتن دستگاهی است که تعادل مناسب بین این دو را به شما ارائه دهد.

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند دارای ویژگی های طراحی برجسته به عنوان نقطه فروش اصلی خود هستند. این می تواند از یک برآمدگی عظیم دوربین که صفحه نمایش ثانویه مانند Mi 11 Ultra شیائومی را در خود جای داده باشد، یا می تواند به این معنی باشد که خود دستگاه برای قرار دادن صفحه نمایش تاشو مانند سری گلکسی Z سامسونگ طراحی شده است. در هر صورت، باید در نظر بگیرید که آیا این دستگاه ها اصول اولیه را برآورده می کنند یا خیر.

وقتی طراحی یک گوشی را رتبه بندی می کنید، فقط ظاهر آن را در نظر نگیرید، بلکه احساس آن را در دست نیز در نظر بگیرید. آیا در دست گرفتن آن احساس راحتی می کند، آیا می توانید به راحتی با یک دست از آن استفاده کنید، و آیا به اندازه کافی محکم به نظر می رسد، تنها چند سوالی هستند که باید از خود بپرسید.

در مورد مواد گوشی نیز فکر کنید. این روزها اکثر گوشی‌های گران‌قیمت از شیشه ساخته می‌شوند و یک فریم فلزی به آن اضافه شده است که ظاهر و احساسی عالی دارد. اما شیشه می تواند به راحتی در اثر ضربه ترک بخورد و کاملاً لیز است. از سوی دیگر، پلاستیک ظاهر و احساس کمتری دارد اما بادوام‌تر و ارزان‌تر است.

قبل از تصمیم گیری برای خرید، ما به شدت توصیه می کنیم که سعی کنید و دستگاه های مورد نظر خود را شخصاً مشاهده کنید. این به شما امکان می‌دهد گزینه‌های رنگی را همانطور که در زندگی واقعی ظاهر می‌شوند ببینید، و همچنین به شما درک بهتری از اینکه کدام دستگاه با سبک زندگی شما سازگارتر است، می‌دهد.

دوربین

مسلماً، سیستم دوربین یکی از مهم ترین عناصر یک گوشی هوشمند عالی است، و در فضای امروزی، یافتن دستگاهی که تجربه دوربین ضعیفی را ارائه دهد – به خصوص در بازار پریمیوم، نسبتاً دشوار است. همانطور که گفته شد، چند نکته وجود دارد که باید هنگام بررسی ویژگی های دوربین یک تلفن هوشمند در نظر بگیرید.

اول، اجازه ندهید مشخصات شما را گول بزند، زیرا این مشخصات لزوماً با کیفیت خوب دوربین برابری نمی کنند. بسیاری از شرکت‌ها دستگاه‌هایی دارند که حسگرهای تعداد مگاپیکسل بالایی را در دستگاه‌های ارزان‌تر خود ارائه می‌دهند، اما کیفیت تصویر بهتری را ارائه نمی‌دهند – نرم‌افزاری که پشت دوربین قرار دارد مسلماً به اندازه سخت‌افزار مهم است، اگر نه بیشتر.

سری آیفون 13 اپل را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آیفون 13 پرو دارای سه سنسور 12 مگاپیکسلی است و در مقایسه با گوشی‌هایی مانند گوشی‌های پیکسل 6 گوگل که دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی هستند، آیفون همچنان از نظر کیفیت و وضوح خود را حفظ می‌کند. بنابراین تعداد مگاپیکسل بالا به معنای تصاویر بهتر نیست، اما جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند، بنابراین می‌توانید عکس را بیشتر زوم کنید بدون اینکه دانه‌دار شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، نرم افزار جایی است که بسیاری از جادوها در آن وجود دارد. برای مثال، Google’s Night Sight و Apple’s Night Mode از قابلیت‌های محاسباتی بسیار خوبی برای ارائه عکس‌هایی استفاده می‌کنند که در شرایط کم نور عکس‌هایی عالی به نظر می‌رسند. وقتی دستگاهی را برای ویژگی‌های خاص‌تری مانند عملکرد در نور کم در نظر می‌گیرید، همیشه یک ایده هوشمندانه است که به نمونه‌های عکس آنلاین نگاه کنید تا ببینید آیا دستگاه با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. تلفن‌های گران‌تر معمولاً بر مدل‌های قیمتی‌تر در این زمینه پیروز می‌شوند، اما دستگاه‌های خاصی مانند Pixel 5a میان‌رده گوگل با توجه به قیمت راه‌اندازی آن 450 دلار، عملکرد فوق‌العاده‌ای در نور کم ارائه می‌کنند.

یکی از جنبه های سخت افزاری سیستم دوربین که باید در نظر بگیرید این است که آیا به لنز تله فوتو نیاز دارید یا خیر. بسیاری از دستگاه‌ها مانند Pixel 6 یا iPhone 13 و 13 Mini دارای سنسورهای معمولی عریض و فوق عریض هستند، در حالی که انواع پرو این تلفن‌ها یک لنز تله فوتو اضافه می‌کنند. یک لنز تله فوتو به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به حرکت فیزیکی به سوژه خود نزدیک‌تر شوید – همچنین از فشرده‌سازی بیشتری بهره می‌برید که سوژه شما را در پس‌زمینه برجسته‌تر می‌کند.

در استفاده روزمره، ممکن است نیازی به لنز تله فوتو نداشته باشید، اما به دلیل تطبیق پذیری، داشتن آن در اطراف بسیار مفید است. این واقعاً به این بستگی دارد که آیا شما به یک تصویر برتر نوری نیاز دارید یا خیر. اکثر گوشی های امروزی دارای حسگرهای اصلی عالی هستند که به شما امکان بزرگنمایی دیجیتالی و گرفتن تصاویر مناسب را می دهد.

فقط به خاطر داشته باشید که دوربین های بیشتر به تصاویر بهتر تبدیل نمی شوند. شما می توانید چند گوشی ارزان قیمت در بازار پیدا کنید که با چهار دوربین عرضه می شوند، در حالی که تعدادی از گوشی های میان رده و پریمیوم ممکن است تنها دو یا سه دوربین داشته باشند. بنابراین درست مانند مگاپیکسل، بیشتر همیشه بهتر نیست. خرید یک گوشی با دو دوربین عالی منطقی تر است تا یک گوشی که چهار دوربین بد ارائه می دهد.

ارزیابی نرم افزار دوربین گوشی کار سختی استگوشی های مختلف ظاهر خاصی به عکس ها و فیلم های خود دارند. برای مثال، دستگاه‌های سامسونگ رنگ ‌های منگنه ‌تری دارند، در حالی که تلفن‌ های پیکسل ظاهری با کنتراست HDR دارند. اینکه کدام بهتر است اغلب به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا