متفرقه

5 نکته برای تغذیه پایدار

با تبدیل شدن به جامعه ای با ذکاوت تر از مواد غذایی، مصرف کنندگان به فراتر از قفسه سوپرمارکت نگاه می کنند و به بررسی نحوه تولید مواد غذایی خود می پردازند. این همه غذا از کجا می آید؟داشتن پروستات سالم

در نظر بگیرید که به عنوان مثال، تولید دام، دامداری_تغذیه_گاو – که شامل گوشت، شیر و تخم مرغ است – کمک می کند.

40 درصد از تولید ناخالص داخلی کشاورزی جهانی و یک سوم آب شیرین جهان را مصرف می کند (1). همانطور که یک مقاله بیان می کند، “ممکن است هیچ فعالیت انسانی دیگری وجود نداشته باشد که تأثیری بزرگتر از پرورش دام بر روی کره زمین داشته باشد.” (1)بهترین متخصص ارتودنسی لیست شده اند.

واضح است که آنچه در بشقاب های خود می گذاریم تأثیر زیادی بر محیط زیست دارد. خوردن سالم تر و پایدارتر دست به دست هم می دهد، به این معنی که می توانیم شیوه های غذایی پایداری را توسعه دهیم که سلامت خود را بهبود می بخشد و در عین حال برای سلامت سیاره نیز مفید است.

5 نکته برای تغذیه پایدار

1. اولویت بندی گیاهان

بشقاب غذای سالم پیشنهاد می‌کند که نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات و میوه‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی بهینه پر کنید، اما برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی ما حول محورproduce_cabbage_beets فوایدی برای کره زمین نیز دارد. تغییر به یک روش غذایی گیاهی تر به کاهش برداشت آب شیرین و جنگل زدایی کمک می کند (2) – یک برد-برد هم برای سلامت شخصی و هم برای محیط زیست.

2. گوشت را به حداقل برسانید

بشقاب غذای سالم از قبل پیشنهاد می کند که گوشت قرمز را کاهش دهید، و حالا دلیل دیگری وجود دارد که آن را بیشتر به عنوان یک چاشنی به جای یک غذای اصلی در نظر بگیرید. تولید گوشت سهم قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای – به ویژه تولید گوشت گاو – دارد و بار محیطی عمیق تر می شود، زیرا پرورش و حمل و نقل دام نیز به غذا، آب، زمین و انرژی بیشتری نسبت به گیاهان نیاز دارد (3). برای اینکه برای سلامتی خودمان و کره زمین غذا بخوریم، باید پروتئین های غیر گوشتی مانند آجیل و حبوبات را انتخاب کنیم.

3. غذاهای دریایی جدید را انتخاب کنید

اگر بخشی از سبک رژیم غذایی سالم ماهیگیر باشد، ماهی می تواند انتخاب سالمی باشد، اما برخی از گونه ها در معرض خطر صید بیش از حد یا تولید به گونه ای هستند که به محیط زیست دریایی آسیب می رساند. اگر انواع ماهی های مورد علاقه شما در لیست «پرهیز» است، سعی کنید غذاهای دریایی جدید را امتحان کنید.

4. محلی نگاه کنید

کاوش در بازارهای کشاورزان به شما کمک می‌کند محصولات تازه‌ای را پیدا کنید که در محلی رشد می‌کنند، اما به همان اندازه مهم است که می‌توانید با افرادی که غذای شما را تولید می‌کنند ملاقات کنید. چنین روابطی فرصت هایی برای آموزش هستند: می توانید بیاموزید که چگونه غذای شما رشد کرده است، چه زمانی برداشت شده است و حتی چگونه آن را تهیه کنید.

5. با هوشیاری غذا بخورید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای خوردن بیشتر گل‌های قاشقی انجام دهید، تمرین خوردن آگاهانه است. تمرکز بر آنچه می خورید به شما این امکان را می دهد که فکر کنید غذای شما از کجا آمده و چگونه بدن شما را تغذیه می کند. علاوه بر این، با تنظیم سیگنال‌های گرسنگی، ممکن است یاد بگیرید که به اندازه‌ای که فکر می‌کردید به غذا نیاز ندارید و اندازه وعده‌های غذایی خود را بر اساس آن تغییر دهید. با توجه بیشتر به نحوه غذا خوردن و فکر کردن به “تصویر بزرگتر”، ممکن است مصرف غذای خود را تغییر دهیم و هدر رفت غذا را کاهش دهیم و همچنین تشویق به جستجوی منابع غذایی پایدارتر شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا