کسب و کار

Timeboxing – یک تکنیک مدیریت زمان کارآمد برای افزایش بهره وری

ناتوانی ما در مدیریت کارآمد زمان اغلب ما را در آب داغ قرار می دهد، با انبوهی از تکالیف به تأخیر افتاده و ضرب الاجل های سریع نزدیک می شود. در این صورت ادامه فعالیت‌های روزانه تبدیل به یک کار سیزیفی می‌شود که در آن هیچ کاری انجام نمی‌دهید، اما همیشه در حال انجام بدون راه‌حل هستید.

در حالی که بیشتر ما مشتاقیم کارهای روزانه خود را به موقع شروع کنیم و به پایان برسانیم، تعداد کمی از ما به دلیل مدیریت ضعیف زمان واقعاً قادر به انجام آن هستیم. حتی با داشتن فهرستی از کارها یا برنامه ریزی مناسب، ماندن در مسیر کار دشواری است. خوشبختانه، ما ابزارها و تکنیک های مختلف مدیریت زمان را داریم که به بهبود کارایی زمان کمک می کند.

افراد برای استفاده بهینه از زمان خود از روش ها و ابزارهای مختلفی استفاده می کنند. به طور متوسط، یک فرد از حدود 13 روش مختلف برای مدیریت زمان استفاده می کند. در میان این روش‌های مختلف، یکی از روش‌هایی که بارها و بارها کارایی خود را ثابت کرده است، تایم‌باکسینگ است.

تایم باکس به عنوان یکی از بهترین روش ها برای مدیریت زمان مورد ستایش قرار می گیرد. این روش شکاف های مدیریت زمان را هدف قرار می دهد تا به شما در بهبود بهره وری کار کمک کند. علاوه بر این، این تکنیک می تواند به شما کمک کند تا با تعلل مبارزه کنید و تمرکز خود را برای کار بهتر محدود کنید.

این مقاله به سوالات شما در مورد اینکه تایم باکس چیست و چگونه از تایم باکس استفاده کنیم پاسخ خواهد داد.

تایم باکس چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، جعبه زمانی یک تکنیک مدیریت زمان است. این روش منحصر به فرد رویکرد متفاوتی را برای مدیریت زمان ارائه می دهد که در آن شما زمان خاصی را به یک کار اختصاص می دهید.

این روش مدیریت می تواند به شما کمک کند بدون هیچ گونه حواس پرتی یا نقصی در تمرکز توجه خود را بر روی کار مورد نظر متمرکز کنید. هدف شما این است که کار را در مدت زمان مشخص شده انجام دهید. هیچ انعطافی از نظر افزایش زمان وجود ندارد.

زمان‌بندی وظایف خود در جعبه‌های زمانی، زمان صرف شده برای کارها را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. هنگامی که جعبه زمانی خود را شروع می کنید، باید خود را از شر مزاحمت ها خلاص کنید تا مطمئن شوید که در این مدت کار خود را بهینه کرده اید و به هدف خود دست می یابید.

جعبه زمانی سخت در مقابل تایم باکس های آسان:

دو نوع تایم باکس وجود دارد که می توانید کار خود را در آنها زمان بندی کنید:

جعبه‌های زمانی سخت: تایم‌باکس‌های سخت محدودیت‌های سختی دارند که در آن اضافه کردن چند دقیقه یا حتی ثانیه مورد بحث نیست. این به معنای توقف کامل هر فعالیتی است که انجام می دهید و به سمت کار بعدی حرکت می کنید. جعبه‌های زمانی سخت می‌توانند مفید باشند، به‌ویژه زمانی که قصد دارید کارایی خود را در طول زمان بهبود ببخشید. ممکن است کمی عادت کند تا با این روش کنار بیایید، اما به تدریج یاد خواهید گرفت که بر اساس آن زمان کار خود را تعیین کنید.

تایم باکس‌های آسان: در مقابل، تایم‌باکس‌های آسان انعطاف‌پذیر هستند که در آن‌ها هر زمان که زمان مشخص شده به پایان برسد، به شما اطلاع داده می‌شود. سپس می توانید بر این اساس در کار خود تغییراتی ایجاد کنید. تایم باکس های آسان می توانند به بازگرداندن تمرکز شما به کار کمک کنند تا بتوانید کار خود را سرعت بخشیده و کار را در اسرع وقت انجام دهید.

انتخاب بین این دو کاملا به شما بستگی دارد!

چگونه از تایم باکس استفاده کنیم؟

چگونه وظایف خود را تایم باکس کنیم؟ مدیریت زمان خود از طریق جعبه‌های زمانی به همان اندازه که به نظر می‌رسد آسان است. مراحل زیر را دنبال کنید و متوجه خواهید شد که مدیریت زمان خود با تکنیک تایم باکس چقدر آسان و سریع است.

1. یک جعبه زمانی برای موارد موجود در لیست کارهای خود ایجاد کنید

اولین مرحله این تکنیک شامل تعیین پیچیدگی هر کار در لیست کارهای شما و اختصاص یک جعبه زمانی به آن است. شما باید زمان تقریبی که برای تکمیل کار مورد نیاز است را تعیین کنید و متناسب با آن یک جعبه زمانی ایجاد کنید.

مطمئن شوید که مدتی برای استراحت و اختلالات غیرمنتظره که ممکن است مانع از کار آسان شود، بگذارید. شما باید زمان کافی برای تکمیل کار در تایم باکس مشخص شده داشته باشید.

2. تایمر را روی موبایل یا دسکتاپ تنظیم کنید

زمانی که مشخص کردید برای هر کار چه زمانی صرف می‌کنید، می‌توانید یک تایمر تنظیم کنید که هر زمان که مجبور باشید از یک کار به کار دیگر بروید به شما هشدار می‌دهد. زمان به شما کمک می کند که تمرکز خود را حفظ کنید تا بتوانید عملکرد کاری خود را در آن زمان بهینه کنید و در زمان مشخص شده به هدف خود برسید.

برای این منظور می توانید از گوشی یا دسکتاپ خود استفاده کنید.

3. جعبه زمانی

قبل از راه‌اندازی تایمر، می‌توانید تصمیم بگیرید که با تایم‌باکس سخت یا آسان کار کنید. اگر به دنبال کمال هستید و مطمئن هستید که می توانید کار را بدون تاخیر انجام دهید، یک تایم باکس سخت بهتر کار خواهد کرد.

اگر در مورد محدودیت های زمانی مطمئن نیستید یا می ترسید که ممکن است زمان بیشتری برای تکمیل کار طول بکشد، می توانید به سراغ جعبه های زمانی آسانی بروید که انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند. یک تایم باکس آسان این آزادی را به شما می دهد تا زمان خود را تنظیم کنید و خود را روی کار متمرکز نگه دارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا