متفرقه

11 نکته مراقبت از خود برای نوجوانان و جوانان

نوجوانان و جوانان امروز بیش از هر زمان دیگری استرس، مضطرب، افسرده و تنها هستند – حداقل در ایالات متحده. در نگاه اول، سخت است که سر خود را در اطراف این واقعیت قرار دهید. خوراکی که بعد از زایمان طبیعی باید بخورید

هیچ کس واقعاً علت اصلی را نمی داند، اما به نظر می رسد طوفانی کامل از چندین عامل باشد. در حالی که بسیاری از کارشناسان به رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی اشاره کرده‌اند، داده‌ها این را به عنوان تنها یا حتی مهم‌ترین منبع مشکل پشتیبانی نمی‌کنند. نیروهای اضافی که ژنرال Z و هزاره‌های دانشگاهی را آزار می‌دهند شامل نگرانی‌ها در مورد آینده آنها، از تغییرات آب و هوا گرفته تا عدم اطمینان اقتصادی و شغلی است. نگرانی در مورد تصویر؛ فشارهای تحصیلی برای رسیدن به کمال یا فراتر از آن؛ و برنامه‌ریزی بیش از حد با خواسته‌های «انجام همه کارها» – مدرسه، خدمات اجتماعی، ورزش، هنر، خانواده و فعالیت‌های مذهبی، و غیره. بازی کردن – اغلب تنها.

ابزارهایی برای خودمراقبتی

زمان را در نظر بگیرید. این پیش نیاز اساسی برای تقریباً تمام راه هایی است که باید از خودتان در پیش بگیرید. شما به زمان نیاز دارید و این باید بخشی از یک برنامه روزانه باشد. کنار گذاشتن زمان برای همه چیزهایی که در زندگی می گذرد همیشه آسان نیست، اما یادگیری اینکه آن را در برنامه خود قرار دهید ضروری است. اگر همین الان شروع کنید، تبدیل به یک عادت می شود. بسیاری از فعالیت‌های زیر به زمان زیادی نیاز ندارند – برخی از آنها فقط 15 تا 20 دقیقه در روز طول می‌کشند. این نظم است که اهمیت دارد. شکل جنین در ماه اول جالب است.

مراقبه. ما راه زیادی را طی کرده ایم تا مدیتیشن در نظر گرفته شود. مدیتیشن ذهنی ثابت کرده است که ساختار و عملکرد مغز را تغییر می‌دهد، و این روشی شگفت‌انگیز برای تقویت آرامش و در عین حال کاهش اضطراب، افسردگی و استرس است. می توان آن را به صورت حضوری با یک متخصص یا آنلاین یاد گرفت (فیلم های آموزشی YouTube یا برنامه های تلفن هوشمند زیادی وجود دارد). این کاری است که می توانید در هر زمان و در هر مکانی انجام دهید، هر زمان که به آن نیاز داشته باشید!

یوگا. یوگا و دیگر انواع روش‌های شرقی فعالیت شامل کشش، بهبود انعطاف‌پذیری، اتصال ذهن و بدن می‌شود – که همگی برای کاهش استرس و تندرستی مفید هستند و هزاران سال است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بهترین راه برای یادگیری یوگا از طریق استودیو است، اما می توانید این کار را از طریق ویدیوهای آنلاین نیز انجام دهید.

ورزش. ورزش کردن به اشکال مختلفی ظاهر می شود. تمرین برای قدرت، استقامت و فعالیت هوازی (تپش قلب شما) وجود دارد. اما به سادگی ۲ مایل پیاده روی در روز یک ورزش عالی است – به علاوه شما را به بیرون می برد! ورزش نه تنها شما را از نظر بدنی مناسب می کند، بلکه یک راه طبیعی برای کمک به کاهش افسردگی و اضطراب است.

کمی بخواب گفتن آسان‌تر از انجام دادن است، اما کم‌خوابی برای تفکر و وضعیت فیزیکی و عاطفی افراد مضر است. اکثر جوانان برای عملکرد بهتر به هشت تا نه ساعت خواب آرام نیاز دارند. تطبیق این برنامه در برنامه‌ای پر از فعالیت‌های تحصیلی، اجتماعی و تفریحی آسان نیست، اما مطمئناً نتیجه بزرگی دارد. سعی کنید تا حد امکان یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید، و به طور کلی متوجه خواهید شد که “ساعت بیولوژیکی” شما به یاد می آورد که چه زمانی باید بخوابد و بیدار شود.

بیان خلاق. یک خروجی خلاقانه برای انتقال افکار و احساسات خود انتخاب کنید. این می تواند روزنامه نگاری، نوشتن شعر، نقاشی یا طراحی، عکاسی، رقصیدن یا پخش موسیقی باشد. نکته کلیدی در اینجا هدایت وضعیت عاطفی خود از طریق یک فرم هنری است. در حالی که برخی ممکن است این کار را جدی انجام دهند و درس بخوانند، هنرمندان خودآموخته از همه نوع نیز کار را انجام می دهند. و برای کمال تلاش نکنید! غرق شدن در هنرهای خلاقانه می تواند افکار و احساسات نامطلوب را دفع کند.

بازی با حیوان خانگی اگر خوش شانس هستید و می توانید یک حیوان خانگی داشته باشید، ممکن است چند راه بهتر برای تقویت مراقبت از خود وجود داشته باشد. اگر یکی دارید، می دانید منظورم چیست. در آغوش گرفتن با یک حیوان خانگی، مراقبت از آنها و احساس عشق بی قید و شرط آنها چیزی است که ما به ندرت بر این اساس ثابت تجربه می کنیم.

قدر طبیعت را بدانیم. دلیلی وجود دارد که ما برای پارک های ایالتی و ملی، آبراه ها و سواحل خود ارزش قائل هستیم. به مواقعی فکر کنید که از طلوع یا غروب آفتاب عالی لذت برده اید، پیاده روی خوش منظره انجام داده اید، در پارک دوچرخه سواری کرده اید، برف بازی کرده اید یا فقط در اطراف محله خود قدم زده اید. یادت هست چه حسی داشت؟ چیزی در رابطه ما با فضای باز وجود دارد که به ما احساس خوبی می دهد، اگر بتوانیم چند دقیقه به خودمان اجازه دهیم که عجله نکنیم یا با زنگ های ما مزاحم نشویم.

تلفن های هوشمند را خاموش کنید (حداقل برای بخشی از روز). سخت است. اما در واقع، شما به طور مداوم به آن نیاز ندارید، گویی به پهلوی شما دوخته شده است. می توانید حتی برای بخشی از روز استراحت کنید. ممکن است کمی کناره گیری یا اضطراب در مورد اینکه برای چیزی که فکر می کنید مهم است نیستید، وجود داشته باشد، اما فقط توقف کنید و فکر کنید. چه تعداد متن، استوری اینستاگرام یا سایر ارتباطات دیجیتالی را باید فورا ببینید؟ خیلی کم! هنگامی که آن را امتحان کردید، ممکن است در واقع آن را با طراوت در نظر بگیرید که از اعلان های مداوم فاصله بگیرید.

برای دیگری کاری انجام دهید مغز ما برای دادن سیم کشی شده است. در واقع، مواد شیمیایی آزاد شده توسط مغز در طول فرآیند هدیه دادن، بسیار بیشتر از زمانی که ما هدیه دریافت می کنیم، پاداش می دهند. پیوستن به تلاش‌های محلی حتی کوچک، مانند مراکز اجتماعی، سوپ‌پزخانه‌ها، مراکز زندگی سالمندان، بیمارستان‌های کودکان یا برنامه‌های بعد از مدرسه – همگی این احساس (و واقعیت) را تقویت می‌کنند که تأثیر مثبتی بر زندگی فرد دیگر می‌گذارید.

در همه زمان‌ها، ما به راه‌هایی نیاز داریم که به حفظ توانایی خود برای مقابله کمک کنند. تکنیک های خودمراقبتی برای جلوگیری از استرس قبل از بروز آن و برای حفظ تعادل ما در زمان های سخت اساسی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا