سفر و گردشگری

مکانهای زیبا در کلمبیا برای بازدید

1. مینکا، کوه ها و آبشارها

مینکا یک شهر کوهستانی کوچک در شمال کلمبیا است که از صحنه مهمانی سانتا مارتا بهترین راه فرار به طبیعت است. اتوبوس ها از شهر حرکت می کنند و حدود 45 دقیقه طول می کشد تا به مرکز برسید.

چیزی که سفر به Minca را خاص می کند اقامت در یکی از اقامتگاه های باورنکردنی در کوهستان ها مانند Cases Viejas Hostel Lodge است. برای رسیدن به آنجا نیاز به 20 دقیقه رانندگی اضافی با یک جیپ به بالای کوه است، اما ارزشش را دارد.

این هاستل مشرف به مناظر باشکوه است و چندین منطقه استراحت برای استراحت و همه چیز را ارائه می دهد. همچنین کلاس های یوگا روزانه، پیاده روی به آبشارهای اطراف، و اسب سواری ارائه می دهند. به علاوه، آنها از یک مزرعه محلی در مجاورت تولید می کنند، بنابراین غذاهایی که در محل سرو می شود تازه، سالم و خوشمزه است.

شام به سبک خانوادگی، یک بار و مناظر باورنکردنی به این مکان فضایی آرام اما اجتماعی داده است. بازدید از مینکا فقط برای یک شب امکان پذیر است، اما توصیه می شود برای یک تجربه آرامش بخش تر، دو نفر یا بیشتر در صورت داشتن زمان اقامت کنید.

از این گذشته، آیا ممکن است از این دیدگاه خسته شوید؟

2. سالنتو، دروازه ای به مثلث قهوه

سالنتو که در قلب مثلث قهوه کلمبیا قرار دارد، به راحتی عاشق آن می شود. چه به دنبال اسب سواری به یک آبشار متروک باشید، چه بخواهید تجو بازی کنید (در این بازی محلی باروت درگیر است!)، یا به سادگی از مناظر دره از یکی از دیدگاه های متعدد سالنتو لذت ببرید، مطمئنا چیزی پیدا خواهید کرد. مسحور کننده در مورد این شهر کوچک کلمبیایی.

وقتی آنجا هستید، حتماً در Calle Real قدم بزنید تا از ساختمان‌های رنگارنگ فوق‌العاده‌ای که سالنتو را تشکیل می‌دهند دیدن کنید و همه چیز را در مورد قهوه کلمبیا یاد بگیرید (آنها بیهوده به آن مثلث قهوه نمی‌گویند).

مناظر میرادور سالنتو را تحسین کنید، و مهمتر از همه، از دره خیره کننده کوکورا دیدن کنید، که در وهله اول گردشگران زیادی را به سالنتو می آورد.

توصیه می شود حداقل سه روز در سالنتو بمانید. این به شما زمان می دهد تا یک روز را در دره کوکورا و دو روز را در نزدیکی شهر بگذرانید. اما مطمئناً می توانید خود را برای مدت طولانی تری سرگرم کنید!

ما دو بار زمان خود را در سالنتو افزایش دادیم و در نهایت نزدیک به یک هفته را در آنجا سپری کردیم. اگر هواپیما برای گرفتن نداشتیم، حتی بیشتر می ماندیم!

3. دره کوکورا، یکی از معروف ترین مکان های کلمبیا

آیا نمی دانید برای دیدن نخل های سر به فلک کشیده معروف کجا در کلمبیا بروید؟ تنها 9 مایل (15 کیلومتر) از سالنتو، دره کوکورا علاوه بر مزارع قهوه، جاذبه اصلی این بخش از کلمبیا است.

بازدیدکنندگان هنگام ورود به کوه های لوس نوادوس با دره ای سرسبز و سرسبز استقبال می کنند. کوکورا خانه نخل مومی، درخت ملی کلمبیا، و همچنین بلندترین درخت در بین تمام گونه‌های نخل است.

برای اروپایی هایی مثل من، تصویر معمولی از درختان نخل در یک ساحل شنی استوایی است. دیدن نخل های فوق العاده بلندی که در مقابل کوه ها قرار گرفته اند جذاب تر است.

چندین مسیر از طریق دره کوکورا وجود دارد که کوه ها، رودخانه کوچک و چند آبشار را پوشانده است. برای اصیل ترین تجربه، سوار اسب شوید! اینها در این منطقه بسیار محبوب هستند و بسته به مسیر انتخابی شما می توانند از 1 تا 6 ساعت طول بکشند. اما اگر مسیر طولانی تری را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی تناسب اندام دارید.

ما سواری را دوست داشتیم، اما درد عضلانی برای چند روز ما را به یاد آن انداخت! سعی کنید صبح بروید تا از ازدحام زیاد دوری کنید. مناظر نیز بهتر است، با مه پوشاندن کوه ها.

4. CIUDAD PERDIDA (شهر گمشده)، بهترین پیاده روی کلمبیا

بسیاری از مسافران از سانتا مارتا به عنوان پایگاهی برای ماجراجویی بسیار بزرگ‌تری استفاده می‌کنند که دو ساعت دورتر، در اعماق زمین جنگلی منطقه کوهستانی سیرا نوادا آغاز می‌شود.

در یک سفر چهار روزه رفت و برگشت می توانید به شهر گمشده کلمبیا برسید، یک مکان باستانی باستانی که توسط مردم تایرونا در حدود 800 پس از میلاد ساخته شده است. تا زمانی که حدود 50 سال پیش توسط غارتگران کشف شد، پنهان ماند.

با کمک باستان شناسان و اجازه جوامع بومی منطقه، بخش کوچکی از آن کشف شده و برای بازدیدکنندگان آماده است تا با پای پیاده به این سفر چند روزه بپردازند.

این مسیر سخت است، با زمین های شیب دار و برخی از مسیرهای خیانت آمیز، بنابراین استقامت و اراده می طلبد. شما نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید: شما هم به مجوز و هم به یک راهنما نیاز دارید، زیرا این کار از طریق یک پارک ملی و زمین های بومی خصوصی انجام می شود. بنابراین مهم است که شرکتی را انتخاب کنید که یک راهنمای بومی شما را همراهی کند.

هر چقدر هم که رسیدن به آنجا سخت باشد، با منظره ای از تاریخ باستانی کلمبیا که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت پاداش دریافت خواهید کرد.

5. CAÑO CRISTALES، زیباترین رودخانه جهان

کانو کریستالس یا «کانال کریستال» که در اعماق پارک ملی تینگوا طبیعی در منطقه دورافتاده متا قرار دارد، یکی از شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های طبیعی کلمبیا است.

که به آن «رودخانه پنج رنگ» یا «رود سرخ» نیز گفته می شود، بستر رودخانه با رنگ های زرد، سبز، آبی، سیاه و قرمز رنگ آمیزی شده است که به چاله آب و رپیدهای اطراف ظاهری رنگین کمانی مایع ماورایی می بخشد.

این پدیده طبیعی – که توسط ترکیبی از سنگ های معدنی کوارتزیت، جلبک ها و گیاهان ایجاد شده است – فقط بین ماه های جولای و نوامبر رخ می دهد.

علاوه بر آبشارها و رپیدهای زیبا، می‌توانید فرورفتگی‌های مدور را در رودخانه مشاهده کنید. این کتری‌ها که به «کتری‌های غول‌پیکر» معروف هستند، توسط تکه‌های سنگ سخت تشکیل شده‌اند که گودال‌های عمیقی ایجاد می‌کنند. شما هرگز چیزی شبیه به آب رنگارنگی که در چاله ها می ریزد و می پیچد ندیده اید.

از آنجایی که برای بازدید از رودخانه به راهنمای تور دارای مجوز و مجوز ویژه نیاز است، برخی برنامه ریزی های پیشرفته ضروری است. شنا فقط در مناطق مشخص شده مجاز است.

شهر کوچک La Macarena (که دارای یک فرودگاه و پروازهای هفتگی از بوگوتا است) یک پایگاه ایده آل برای بازدید از Cano Cristales و کاوش در بقیه این منظره داخلی وحشی است، جایی که آمازون با کوه ها ملاقات می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا